loading...
سی خنده / بزرگترین پورتال جامع تفریحی علمی خبری و...
roholla بازدید : 117 پنجشنبه 1392/11/10 نظرات (0)

zخرافـه های مردم دنیـا در مـورد خـوش شانـسی


\"\"

 همه مردم در همه جاهای دنیا گرفتار انواع خرافات در زمینه های مختلف هستند. یکی از خرافات مردم اروپا و آمریکا در زمینه خوش شانسی و اقبال در سال جدید است. آنها نیز همچون ما در جشن سال نوی خود به مسایلی فکر می کنند که نسل به نسل تکرار شده است. به طور مثال، ما اعتقاد داریم اولین عیدی که از فردی می گیریم تعیین کننده وضع مالی ما در سال آینده خواهد بود. به خوب یا بد بودن دست طرف اعتقاد داریم. مردم دیگر نقاط جهان هم خرافه های خاص خود را دارند، از شکستن ظرف گرفته تا پریدن از روی موج دریا مواردی هستند که فکر می کنند باعث اقبال در سال جدید خواهد شد.

دانمارک: شکستن ظرف

مردم دانمارک عموما سال نوی خود را با شکستن بشقاب در مقابل خانه دوستانشان آغاز می کنند. هر چه بشقاب های بیشتری در مقابل خانه شما شکسته شود نشان دهنده این است دوستان بیشتری دارید. دانمارکی ها رسم دیگری هم دارند. اینکه روی صندلی بایستند و نیمه شب پایین بپرند تا ارواح خبیثه و شیطانی را از خانه و زندگی خود دور کنند و با شانس بیشتری وارد سال جدید شوند.

---------------------------------

اسکاتلند: مهمان ویژه

اسکاتلندی ها اعتقاد دارند، نخستین فردی که نیمه شب از جلوی خانه شما عبور کنند، تعیین کننده شانس و موفقیت شما در سال جدید خواهد بود. امروز این رسم را جشن می گیرند و به آن \"اولین قدم\" می گویند. آنها به بازدید یکدیگر می روند و غذا، خوراکی یا هدایای کوچکی برای یکدیگر می برند تا سال آینده را با شادی و خوش اقبالی آغاز کنند.

در شهر استونهاون، یکی از شهرهای کشور اسکاتلند، مردهای کیلت پوشیده (دامن های پشمی مردانه اسکاتلند)، در خیابان ها رژه می روند و توپ های آتشین به تیر و دیوارهای پرتاب می کنند تا روح شیطان را بسوزانند تا با آنها وارد سال جدید نشود.

---------------------------------

اسپانیا: جادوی میوه ها

در اسپانیا و پرتقال مردم نیمه شب، ۱۲ عدد انگور را روی اعداد ساعت قرار می دهند تا به رسم ۱۲ ماه سال، برکت و شادابی بر زندگی آنها جاری باشد.

---------------------------------

برزیل: پریدن از روی موج

در برزیل، مردمی که آمدن سال نو را جشن می گیرند، پس از نیمه شب به دریا می روند و از روی ۷ موج دریا یا اقیانوس می پرند و در هر مرتبه، آرزوی خود برای سال آینده را بیان می کنند. اعتقاد دارند با این کار رویاهای آنها محقق خواهد شد.

---------------------------------

روسیه: نوشتن و سوزاندن

روس ها بزرگ ترین آرزوهای خود را روی کاغذ می نویسند. هنگامی که ساعت ۱۲ نیمه شب را نشان داد، آن کاغذ را با شمع می سوزانند و خاکستر آن را داخل لیوان شامپاین خود می ریزند و می نوشند. با این کار اعتقاد دارند آرزوهایشان برآورده خواهد شد.

---------------------------------

آلمان: فلز سخت

سنت خرافی آلمانی ها برای اقبال در سال جدید، ذوب کردن سرب است. آنها سرب را در یک قاشق غذاخوری روی شعله مستقیم آتش ذوب می کنند و آن را داخل سطلی پر از آب می ریزند. وقتی فلز سرد شد و شکل گرفت، آن را خارج می کنند و شکل آن را به شانس و اقبال سال آینده خود تشبیه می کنند. شکل قلب یا حلقه نشان دهنده ازدواج هستند. شکل گوسفند نشان دهنده سفر و توپ یا دایره نشانه خوش شانسی است.

---------------------------------

یونان: سکه در کیک

یونانی ها در مراسم جشن سال نوی خود و برای خوش اقبالی، کیک ریحان می پزند. یک سکه، منجوق، خنزرپنزر ارزان داخل خمیر آن قرار می دهند. هنگامی که ساعت ۱۲ شب شد، کیک را برش و تکه ای از آن را به هر نفر می دهند. فردی که سکه یا منجوق را پیدا کند، در سال آینده از بقیه خوش شانس تر خواهد بود.

---------------------------------

فیلیپین: دایره اقبال

در فیلیپین مردم اعتقاد دارند هر چیز گرد و دایره ای شکل نشانه و نماد برکت و بهروزی است. به همین دلیل، فیلیپینی ها در سال نو میز را با انواع خوراکی ها و میوه های گرد تزئین می کنند.

---------------------------------

ژاپن: سوپ نودل سیاه

در ژاپن مردم سال نوی خود را با خوردن سوپ نودل سوبا (نودلی که از آرد گندم سیاه تهیه می شود) آغاز می کنند. بلند بودن رشته ها نودل نمادی از بلندی زندگی و رونق و روزبهی است. ژاپنی ها اعتقاد دارند باید نودل را از ابتدا تا انتها هورت بکشند و هرگز آن را نجوند یا با دندان نصف نکنند.
roholla بازدید : 93 دوشنبه 1392/10/16 نظرات (1)

هشتم گروی نه‌ام است. یعنی چه؟
این اصطلاحی‌است که در مورد خودمان به کار می‌بریم تا پاسخی داده باشیم به دوستان و آشنایانی که از ما تقاضای قرض دارند، تا پاسخی داده باشیم به خانواده‌مان برای خرید فلان چیز و گاهی اوقات کاربرد آن در مقایسه بین خودمان و افرادی است که در گذشته وضع مالی خوبی نداشته و الان به ثروت و مکنتی رسیده‌اند.

اما چرا هشت به گرو نه می‌رود؟

 

در ادامه مطلب....

 



مهدی بازدید : 101 شنبه 1392/10/14 نظرات (0)

رشد مستمر آمار طلاق در میان زوج های جوان، زنگ خطر را برای مسئولان به صدا درآورده است. در این میان، آمارهایی در مورد

تاثیر مسائل جنسی بر روابط زن و شوهرها و طلاق داده می شود كه نگران‌كننده است

آلودگی هوا به طور مستقیم بر ناتوانی جنسی زوجین اثر می گذارد و ناتوانی جنسی، آمار طلاق را بالاتر می برد. قادر باستانی،

نویسنده و پژوهشگر ارتباطات اجتماعی در گفت و گو با برنا،رشد این آمارها را تایید كرد و گفت: از دیدگاه اجتماعی، توجه به این

موضوع برای كشور ما بسیار مهم است و نیاز دارد روی آن بررسی كارشناسی انجام شود و دولت از نتایج این تحقیقات استفاده كند و در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی برای جوانان، آن را مدنظر قرار دهد.

وی افزود: در مورد این تحقیق‌ها لازم است توضیح دهم كه تفاوت آماری وجود دارد؛ یكی از همكاران آمار 55 درصدی تاثیر

مسائل جنسی بر طلاق داده است و یكی از خانم‌های جامعه‌شناس از 78 درصد تاثیر صحبت می‌كند. این تفاوت زیاد ناشی از

جامعه آماری متفاوت است و یا تحقیق‌ها جامع نیستند.

با در نظر گرفتن همه پارامترها، می‌توان گفت، بین 50 تا 60 درصد طلاق‌ها به دلیل نارضایتی‌های جنسی همسران است. حداقل

در چهار سال گذشته كه من روی این موضوع كار می‌كنم، می‌توانم به جرات بگویم نیمی از جدایی‌ها در زن و شوهرها، ریشه در این مساله دارد.

باستانی گفت: در دانشگاه‌ شاهد یكی از استادان، هر ساله تحقیقی را انجام می‌دهد و میزان تاثیر مسائل جنسی را بر طلاق

محاسبه می‌كند. با اینكه تحقیق خوبی است اما كاستی‌هایی هم دارد، چون فقط طلاق‌های محضری را محاسبه می‌كند و طلاق‌های عاطفی را مدنظر قرار نمی‌دهد. طلاق‌های عاطفی در ایران بسیار شایع است.

وی تصریح كرد: طلاق عاطفی یعنی دو نفر زیر یك سقف زندگی می‌كنند، اما حسی به هم ندارند و به خاطر داشتن بچه یا مخالفت

خانواده‌های سنتی و ترس از انگ جدایی و مطلقه شدن، رسماً از هم جدا نشده‌اند. در طلاق‌های عاطفی، میزان تاثیر مسائل جنسی

حادتر است كه در این تحقیق‌ها به آن توجهی نمی‌شود. ایراد دیگر هم حساب نكردن آمار طلاق در شهرهای كوچك و روستاها و بررسی دلایل آن است

رشد مستمر آمار طلاق در میان زوج های جوان، زنگ خطر را برای مسئولان به صدا درآورده است. در این میان، آمارهایی در مورد تاثیر مسائل جنسی بر روابط زن و شوهرها و طلاق داده می شود كه نگران‌كننده است.
آلودگی هوا به طور مستقیم بر ناتوانی جنسی زوجین اثر می گذارد و ناتوانی جنسی، آمار طلاق را بالاتر می برد. قادر باستانی، نویسنده و پژوهشگر ارتباطات اجتماعی در گفت و گو با برنا،رشد این آمارها را تایید كرد و گفت: از دیدگاه اجتماعی، توجه به این موضوع برای كشور ما بسیار مهم است و نیاز دارد روی آن بررسی كارشناسی انجام شود و دولت از نتایج این تحقیقات استفاده كند و در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی برای جوانان، آن را مدنظر قرار دهد.
وی افزود: در مورد این تحقیق‌ها لازم است توضیح دهم كه تفاوت آماری وجود دارد؛ یكی از همكاران آمار 55 درصدی تاثیر مسائل جنسی بر طلاق داده است و یكی از خانم‌های جامعه‌شناس از 78 درصد تاثیر صحبت می‌كند. این تفاوت زیاد ناشی از جامعه آماری متفاوت است و یا تحقیق‌ها جامع نیستند.
با در نظر گرفتن همه پارامترها، می‌توان گفت، بین 50 تا 60 درصد طلاق‌ها به دلیل نارضایتی‌های جنسی همسران است. حداقل در چهار سال گذشته كه من روی این موضوع كار می‌كنم، می‌توانم به جرات بگویم نیمی از جدایی‌ها در زن و شوهرها، ریشه در این مساله دارد.
باستانی گفت: در دانشگاه‌ شاهد یكی از استادان، هر ساله تحقیقی را انجام می‌دهد و میزان تاثیر مسائل جنسی را بر طلاق محاسبه می‌كند. با اینكه تحقیق خوبی است اما كاستی‌هایی هم دارد، چون فقط طلاق‌های محضری را محاسبه می‌كند و طلاق‌های عاطفی را مدنظر قرار نمی‌دهد. طلاق‌های عاطفی در ایران بسیار شایع است.
وی تصریح كرد: طلاق عاطفی یعنی دو نفر زیر یك سقف زندگی می‌كنند، اما حسی به هم ندارند و به خاطر داشتن بچه یا مخالفت خانواده‌های سنتی و ترس از انگ جدایی و مطلقه شدن، رسماً از هم جدا نشده‌اند. در طلاق‌های عاطفی، میزان تاثیر مسائل جنسی حادتر است كه در این تحقیق‌ها به آن توجهی نمی‌شود. ایراد دیگر هم حساب نكردن آمار طلاق در شهرهای كوچك و روستاها و بررسی دلایل آن است

وی اضافه كرد: هر چند در همه جوامع بشری، تفاوت در منبع معنی افراد، باعث ایجاد سوء‌تفاهم در ارتباط میان انسان‌ها می‌شود، اما در ایران رابطه جنسی بیشتر از نرم جهانی، بر كیفیت روابط تاثیر می‌گذارد. شاید به این دلیل كه در فرهنگ مشرق زمین و به خصوص ایران، مسائل جنسی از مواردی است كه جزو تابوها محسوب می‌شود. ما از كودكی به دخترها یاد می‌دهیم راجع به این موضوع نباید صحبت كنند،
البته برای پسر بچه‌ها حق بیشتری قائل هستیم. در واقع تفاوت نگرش ما به دلیل تفاوت شكل‌گیری منبع‌معنی این افراد در كودكی است. وقتی دختر خانمی با آقا پسری در 25 تا 30 سالگی با هم آشنا می‌شوند، در واقع هم شخصیت و هم بخش اعظم منبع معنی آنها شكل گرفته است.
این پژوهشگر تصریح كرد: منبع معنی، بخشی در مغز انسان است كه در زمان تولد خالی است و به‌تدریج، با برقراری ارتباط با دیگران پر می‌شود. منبع معنی هر شخص، خاص خود اوست و با منبع معنی افراد دیگر فرق می‌كند. انسان‌ها موقع ارتباط با دیگران، از طریق منبع معنی ارتباط برقرار می‌كنند. تفاوت در منبع معنی یك زن و شوهر، باعث می‌شود آنها در مورد موضوعی واحد مانند روابط زناشویی، مثل هم فكر نكنند و هر كدام از دیدگاه خود به موضوع بنگرند و نظر طرف مقابل را با توجه به دیدگاه خود پیش‌داوری كنند.
وی با بیان اینكه خاصیت مدرن شدن در شهرهای بزرگ به ویژه تهران و رواج زندگی ماشینی باعث شده است تا زن و شوهرها، خیلی كم با هم ارتباط برقرار كنند، اظهار داشت: آخرین پژوهشی كه انجام شده، نشان داده است كه خانواده‌های تهرانی در طول شبانه روز، كمتر از 17 دقیقه با هم حرف می‌زنند. این ارتباط كلامی هم بیشتر در حد حرف‌های متداول و تكراری مانند صحبت در مورد غذا یا وضعیت كرایه خانه یا سرویس و درس بچه‌هااست.
وی افزود: سطح فكر و آگاهی‌های خانم‌های ایرانی بالا رفته و آن‌ها نسبت به مادران خود، سواد عمومی بیشتری دارند و مسائل را تجزیه و تحلیل می‌كنند. همچنین زنان، بیش از هر زمان دیگری به حقوق خود واقف هستند و حس جنس دوم بودن ندارند. به هر حال باید بپذیریم كه وقتی همسران، از رابطه جنسی خود راضی نیستند و كم‌علاقگی را در شریك خود می‌بینند، دچار مشكل می‌شوند.
این موضوع را می‌شود از منظر پزشكی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی بررسی كرد، اما من قصد دارم از منظر ارتباطات این موضوع را بررسی كنم و این كه بی‌اطلاعی از مهارت ارتباط با دیگران، چه عواقب وخیمی می‌تواند داشته باشد، به خصوص وقتی صحبت از رابطه بین همسران است كه بی‌اطلاعی از شیوه درست مهارت ارتباطات، می‌تواند منشا مشكلات زیادی در جامعه شود.
باستانی گفت: پژوهشی در حوزه ارتباطات انسانی انجام شده كه نتایج آن حیرت‌آور است. پاسخگویان این پژوهش در بیش از 70 درصد ارتباطات خود، بدون آن كه خود بدانند، منظور دیگران را درست متوجه نمی‌شوند، یعنی طبق طبق یافته‌های این تحقیق، نه تنها افرادی كه دور و بر شما هستند، حرف‌تان را درست همان‌گونه كه مدنظر شماست، در 70 درصد موارد متوجه نمی‌شوند كه همسرتان هم در بسیاری از مواقع، متوجه منظور واقعی شما نمی‌شود.
شما هم به نوبه خود نیت واقعی همسرتان را در یك ارتباط كلامی و غیركلامی در 70 درصد موارد، درك نمی‌كنید. دلیل آن در تفاوتی است كه منبع معنی ما با یكدیگر دارد، مثلاً كلمه سگ ممكن است در منبع معنی شما یك مفهوم به خصوصی مانند نجس بودن و كثیفی را متبادر كند اما برای دیگری، وقتی كلمه سگ را می‌شنود، تداعی كننده وفاداری و مهربانی باشد،
یعنی در عین حال كه هر دو، یك كلمه را استفاده می‌كنند اما منظورهای گاه متضادی را در ارتباط میان فردی دریافت می‌كنند. بنابراین منبع معنی اشخاص با هم تفاوت دارد و به‌طور متوسط در 70 درصد موارد، ما منظور یكدیگر را درست درك نمی‌كنیم، البته در سایر كشورها هم این رقم مشابه است.
وی اضافه كرد: حال شما در نظر بگیرید وقتی زن و شوهر درباره مساله‌ای مانند رابطه جنسی درست ارتباط برقرار نكنند و شفاف و روشن، توقعات و خواسته‌هایشان را به هم منتقل نكنند، این تفاوت در منبع معنی، باعث چه مشكلاتی خوهد شد. ضعف در آموزش مهارت‌های برقراری ارتباط با دیگران و همچنین ضعف یا نبود آموزش علمی روابط جنسی زوجین، اكنون ما را با یك بحران بالقوه خطرناك اجتماعی مواجه كرده است.
این پژوهشگر درباره علت كم‌كاری در این حوزه گفت: سال‌های زیادی صحبت درباره روابط زناشویی، جزو تابوهای جامعه بوده و هنوز هم هست. الان هم چند سالی است این موضوع مورد توجه محققان قرار گرفته است، مدیران دولتی به دلایلی جرات نمی‌كنند به مساله ورود پیدا كنند. اگر صحبت در مورد مسائل جوانان باشد، نهادهای مختلفی خودشان را متولی می‌دانند،
اما هنگامی كه صحبت از این می‌شود كه باید آموزش در مسائل جنسی به جوانان داده شود، همه خود را كنار می‌كشند. شاید به این دلیل است كه مدیران دولتی در این نهادها، فكر می‌كنند ممكن است چهار روز دیگر در این پست نباشند، به همین دلیل خودشان را وارد حوزه‌ای كه در مورد آن ابهام، تعارف و خطر وجود دارد، نمی‌كنند. ولی مسئله‌ این است كه جوانان از كجا و چه كانالی باید شیوه برخورد صحیح همسرداری در مسائل جنسی را آموزش ببینند.
وی افزود: مدتی پیش یكی از نهادهای مسئول در حوزه اینترنت اعلام كرد كه كاربران ایرانی جزو مشتریان ثابت سایت‌های خلاف اخلاق هستند. این دقیقاً به دلیل همان نبود منبع اطلاعاتی مناسب جوانان در حوزه این مسائل است.
وقتی جوان راهی برای جواب سؤالاتش ندارد و شرم یا مسائل دیگر اجازه نمی‌دهد آن را با استاد دانشگاه، روحانی‌محل و والدینش در میان بگذارد به سراغ سایت‌های غیراخلاقی می‌رود. فیلم‌های پورنو برای آموزش نیست و هدف و دلیل تولید آن‌ها چیز دیگری است،
اما جوان و نوجوان، خواسته و ناخواسته، تحت تاثیر این تصاویر قرار می‌گیرد. اولین نكته این است كه جوان خود را با آن افراد مقایسه می‌كند كه همین باعث سرخوردگی، خودكم‌بینی و زیر سئوال بردن آناتومی بدن خودش می‌شود، چون فرد معیار دیگری ندارد و آموزش ندیده، احساس می‌كند به عنوان یك مرد یا زن مشكل دارد.
باستانی درباره طرز تلقی افراد از ناتوانی جنسی‌شان و تاثیر آن در رضایت‌مندی زوجین از یكدیگر گفت: پزشكان می‌گویند در بیش از 80 درصد مواقعی كه افراد احساس ناتوانی جنسی می‌كنند، در واقع از نظر جسمی مشكل ندارند و این مسائل روانی است كه روی توانایی جنسی افراد تاثیر می‌گذارد. در واقع هر فردی احساس كند در امور جنسی ضعف دارد، به سرعت این اتفاق برایش رخ می‌دهد. مسائل جنسی و طرز فكری كه ما در مورد بدن و توانایی‌های خود داریم، كاملاً بر هم تاثیر می‌گذارند.
وی افزود: همین نكته باعث اتفاقات بدی شده است. كسی نیست به جوان‌ها بگوید، اینها را نبینند و در عین حال بتواند جایگزینی معرفی كند، چون در جامعه ما جایگزین مناسبی برای آموزش وجود ندارد. جدا از تصاویر هرز، دوستان هم یكی از منابع اطلاعات جوانان شده‌اند كه خود آنها هم معمولاً اطلاعات‌شان را از كانال صحیحی دریافت نكرده‌اند.
رسانه‌ها هم این موضوع را برای جوانان باز نكرده‌اند و در مورد عواقب این فیلم و سایت‌های هرز هشدار نداده‌اند، چه بسا همین تصاویر می‌تواند عامل آغازین در اختلاف و سوء‌تفاهم در میان زن و شوهرهای جوان شود. در كشورهای پیشرفته، آموزش مهارت‌های ارتباط با دیگران و آموزش روابط زناشویی در دوره تحصیلات متوسطه به دانش‌آموزان داده می‌شود.
باستانی توصیه كرد: برای تربیت صحیح فرزندان خود، به تعلیمات دین پیشرو اسلام مراجعه كنند. چرا تا این اندازه در دین ما بر ازدواج جوانان تاكید شده است؟ اسلام فكر همه این مسائل را كرده است. ببینید تا چه اندازه بر روابط فرزندان و والدین توصیه شده است. ما احادیث مختلفی از ائمه اظهار داریم كه در آن بر تربیت صحیح فرزندان تاكید شده است.
والدین باید پس از به بلوغ رسیدن فرزندشان، آنها را روشن كنند و شرم نداشته باشند كه این مسائل را مستقیم به فرزندشان آموزش دهند. مادران به دختران و پدران هم وظیفه آموزش پسران را برعهده دارند.
وی در پایان گفت: با اینكه در دین ما توصیه شده است، دختران و پسران‌تان را در سنین پایین عروس و داماد كنید، در جامعه ما تا چه اندازه به این توصیه عمل شده است؟ شاید بهترین راه این است كه ما پایه اعتقادی فرزندان خود را به هر روشی كه بلدیم و می‌توانیم و تاثیر دارد، تقویت كنیم.

مهدی بازدید : 89 چهارشنبه 1392/10/11 نظرات (0)

باید این حقیقت را تصدیق کنیم که هر مکانی که متروک می‌شود به صحنه‌ای مناسب برای ساخت فیلم‌های ترسناک تبدیل می‌شود. درست مثل وضعیتی که این پارک تفریحی در کشور ژاپن بدان دچار شده است. این پارک که در سال 1973 ساخته شد خیلی زود و تنها دوسال پس از آغاز فعالیتش تعطیل گشت. اگرچه هیچ دلیل رسمی برای تعطیلی آن ذکر نشد ولی به نظر می‌رسد این مسئله بی‌ارتباط با مرگ‌های مشکوکی رخ داده در این مکان نبود. در 1986 سازندگان آن یک‌بار دیگر شانس خود را آزموده و درهای آن را بروی عموم باز کردند ولی این امید تنها یک سال دوام آورده و پارک بار دیگر و این بار برای همیشه تعطیل شد. اگر امروز نگاهی به آن بیاندازیم می‌بینیم که این تجلی سرگرمی و شادی اکنون توسط درختان و گیاهانی احاطه شده که همگی در حال تغذیه از آن و به مصرف رساندنش هستند. این سرگذشت ناخوشایند مکان‌هایی است که ناگهانی ترک می‌شوند و هیچ تصمیمی برای جایگزینی یا تعمیر آن‌ها وجود ندارد. اما چیزهای بدتر از این هم است. اینجا مکانی است که بدون ارائه هیچ توضیح رسمی تعطیل شد پس نام و نشانی از آن روی هیچ نقشه‌ای وجود ندارد. اگر روزی گذرتان به این مکان افتاد معلوم نیست چه اتفاقاتی در انتظارتان خواهد بود؟!

در ادامه مطلب ...

 

 

مهدی بازدید : 77 چهارشنبه 1392/10/11 نظرات (0)

قدیمی‌ها اعتقاد داشتند ازدواج، ارتباط زیادی به دختر و پسری که قرار است با هم ازدواج کنند ندارد بلکه به والدین و حتی طایفه دو نفر مربوط می‌شود. اگر در خاطرات پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود دقت کنید، درمی‌یابید که زوج‌های زیادی قبل از نشستن بر سر سفره عقد حتی همدیگر را نیز ندیده بودند.

 

برای داماد شدن همین‌قدر کافی بود که پسر بگوید می‌خواهد ازدواج کند و گاهی برای عروس شدن به همین اندازه هم نیاز نبود؛ اما دیگر نمی‌شود چنین نسخه‌ای برای نسل امروز پیچید؛ نسلی که قرار است در یک خانواده کوچک دو نفره فقط روی پای خودش بایستد بی‌تردید ملاک‌ها و معیارهای خاص خودش را نیز دارد.

 

برای این نسل جدید توصیه می‌شود دست‌کم یک جلسه گفت‌وگو پیش از خواستگاری برگزار شود تا در آن از دیدگاه‌های یکدیگر و خانواده‌هایشان مطلع شوند. حرف‌های این جلسه و جلسات خواستگاری و پس از آن باید از لاف و گزاف به دور باشد و دختر و پسر خود را همان‌گونه که هستند نشان دهند. بنابراین، سعی کنید به هنگام گفتگو از هرگونه کلی‌گویی، پراکنده‌گویی و ابهام‌گویی اجتناب کنید فکر نکنید این‌که نگذارید طرفتان به واقعیات پی ببرد زرنگی است.

در اد امه مطلب...

 

 

مهدی بازدید : 58 چهارشنبه 1392/10/11 نظرات (0)

1. مؤمن‌ ، مؤمن‌ واقعى‌ نيست‌ ، مگر آن‌ كه‌ سه‌ خصلت‌ در او باشد : سنتى‌ از پروردگارش‌ و سنتى‌ از پيامبرش‌ و سنتى‌ از امامش‌ . اما سنت‌ پروردگارش‌ ، پوشاندن‌ راز خود است‌ ، اما سنت‌ پيغمبرش‌ ، مدارا و نرم‌ رفتارى‌ با مردم‌ است‌ ، اما سنت‌ امامش‌ صبر كردن‌ در زمان‌ تنگدستى‌ و پريشان‌ حالى‌ است‌
(اصول‌ كافى‌ ، ج‌ 3 ، ص‌ 339)
2.  پنهان‌ كننده‌ كار نيك‌ ( پاداشش‌ ) برابر هفتاد حسنه‌ است‌ و آشكار كننده‌كار بد سرافكنده‌ است‌ ، و پنهان‌ كننده‌ كار بد آمرزيده‌ است‌
(اصول‌ كافى‌ ، ج‌ 4 ، ص‌ 160)
3.  از اخلاق‌ پيامبران‌ ، نظافت‌ و پاكيزگى‌ است‌
(تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 466)
4.  امين‌ به‌ تو خيانت‌ نكرده‌ ( و نمى‌كند ) و ليكن‌ ( تو ) خائن‌ را امين‌ تصورنمودى‌
(تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 466)
5.  برادر بزرگتر به‌ منزله‌ پدر است‌
(تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 466)
6.  دوست‌ هركس‌ عقل‌ او ، و دشمنش‌ جهل‌ اوست‌
(تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 467)
7.  دوستى‌ با مردم‌ ، نيمى‌ از عقل‌ است‌
(تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 467)
8.  به‌ درستى‌ كه‌ خداوند ، سر و صدا و تلف‌ كردن‌ مال‌ و پر خواهشى‌ را دوست‌ندارد
(تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 467)
9.  عقل‌ شخص‌ مسلمان‌ تمام‌ نيست‌ ، مگر اين‌ كه‌ ده‌ خصلت‌ را دارا باشد : از اواميد خير باشد ، از بدى‌ او در امان‌ باشند ، خير اندك‌ ديگرى‌ را بسيار شمارد ، خير بسيار خود را اندك‌ شمارد ، هرچه‌ حاجت‌ از او خواهند دلتنگ‌ نشود ، در عمر خود از دانش‌طلبى‌ خسته‌ نشود ، فقر در راه‌ خدايش‌ از توانگرى‌ محبوبتر باشد ، خوارى‌ در راه‌ خدايش‌ از عزت‌ با دشمنش‌ محبوبتر باشد ، گمنامى‌ را از پرنامى‌ خواهانتر باشد . سپس‌ فرمود : دهمى‌ چيست‌ و چيست‌ دهمى‌ ! به‌ او گفته‌ شد : چيست‌ ؟ فرمود : احدى‌ را ننگرد جز اين‌ كه‌ بگويد او از من‌ بهتر و پرهيزگارتر است‌
(تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 467)
10.  از امام‌ رضا ( ع‌ ) سؤال‌ شد : سفله‌ كيست‌ ؟ فرمود : آن‌ كه‌ چيزى‌ دارد كه‌از ( ياد ) خدا بازش‌ دارد

مهدی بازدید : 64 چهارشنبه 1392/10/11 نظرات (0)

بادام بازی
یکی از سرگرمیهای قدیمی که ضمن ایجاد سرگرمی سرعت .دقت .تعادل و زیرکی افراد بازیکن را هم زیاد می کند بادام بازی است
.

در این بازی تعداد افراد از دو تا هشت نفر در قالب دو تیم با هم رقابت می کنند
.

برای بازی تعداد صدو بیست عدد بادام تقریبا یک شکل و سالم لازم است
.

نفرات به دو دسته تقسیم و افراد هر تیم در کنار همدیگر به شکل دایره وار می نشینند


بازی به دو گونه بسته به تمایل افراد شروع می شود

1-
.فرد مورد اعتمادی یک مشت بادام بطور اتفاقی بر می دارد و از دو تیم می خواهد که جفت یا فرد(تاق) بودن بادامها را حدس بزنند و اغاز کننده بازی مشخص شود.


2-
 افراد هر تیم تعدادی بادام را در یک دست می ریزند .به هوا پرتاب می کنند و پشت دست را زیر بادامها می گیرند .هر تعداد بادام که روی پشت دست ایستاد بار نام دارد.با شمارش تعداد بارها آغاز کننده بازی مشخص می شود.

بازی به این طریق است که بادام را در یک دست می ریزند.انها را به هوا پرتاب می کنند و سریع دست را پشت و رو کرده به طوری که بادامها روی پشت دست فرود اید .هر تعداد بادام که در پشت دست ایستاد را باید به هوا پرتاب و با کف دست دوباره گرفت
.

قانونی در اینجا وجود دارد که بستگی به قرار بین بازیکنان دارد و آن اینکه:

اگر توافق شود بازیگر می تواند تعدادی بار را از پشت دست با تکان دادن آن بریزد.یا ممکن است طبق توافق این کار ممنوع و با ریزش بادام از پشت دست شخص بسوزد.


همچنین قانون دیگری هست که وقتی بادامهایی که در پشت دست هست را به هوا پرتاب می کنی نباید عددی از ان روی زمین بیفتد چون باعث سوختن و از دست دادن دور بازی نفر می شود.


مرحله بعد باید دانه دانه یا در جاهایی دوتا یا سه تا بادام را به بالا پرتاب و تعدادی بادام را از روی زمین با همان دست جمع کرد و بادام پرت شده به بالا را گرفت. در حین بازی اگر بادامی سقوط کند فرد ان دور بازی را واگذار کرده .


قانونی دیگر هست که توافقی است و ان اینکه اگر در حین جمع اوری بادام از روی زمین در حین بازی بادام های ریخته روی زمین نباید بر اثر برخورد خواسته یا ناخواسته دست تکان بخورد .


انقدر دور بازی ادامه می یابد تا اینکه هیچ بادامی روی زمین نماند .افراد تیم بادامها را شمارش می کنند و هر کدام شمارش بادامشان به صد و بیست برسد برنده این دور هستند.

 


بنا بر توافق بازی تا ده دور یا بیشتر ادامه می یابد.تا برنده مجموع مشخص شودو برنده شروع کننده مجدد بازی است.

این بازی تقریبا مثل یک قل دو قل با پنج عدد سنگ است که در جای دیگری خواهم گفت.

مهدی بازدید : 61 چهارشنبه 1392/10/11 نظرات (0)

در این مقاله ، سعی در نمایاندن نگاهی متفاوت از زندگی داریم ؛ باشد که ما را در شناسایی مفاهیم اساسی در زندگی یاری نماید . آنچه مورد نظر این مقاله است ، این است که بگوید : مسیر زندگى ، خطى نیست.

یعنى زندگى ما این‌گونه نیست که از نقطه‌ى «الف» شروع و به نقطه‌ى «ب» ختم شود
.

درست است که ما طول زندگى را با زمان اندازه مى‌گیریم و براى آن شروع و پایان مشخصى تعریف مى‌کنیم، اما به دلیل شباهت‌ها و اوج و فرودهایى که در مقاطع مختلف این مسیر وجود دارد، مى‌توان آن را به صورت یک منحنى سینوسى، یک حلقه یا یک مسیر مارپیچ تصور کرد. به همین دلیل به‌نظر مى‌رسد پیشنهاد حلقه یا چرخه براى آن مناسب باشد
.

 
زندگى، حرکت طولى و عرضى دارد. حرکت طولى در بستر زمان اتفاق مى‌افتد، ما در یک زمانى به‌دنیا مى‌آییم، که نقطه‌ى آغاز سفر است، و در یک زمان از دنیا مى‌رویم، که نقطه‌ى پایان است، و سن ما طول زندگى‌مان را نشان مى‌دهد. اما حرکت عرضى به صورت رفت و برگشتى، و در جهات دیگر است
.

مسیر زندگى ، درست مثل فنر یا یک پلکان مارپیچ است که اگر از کنار به آن نگاه کنیم ، حرکتى خطى و از پایین به بالا دارد اما اگر از بالا به آن نگاه کنیم، به‌صورت دایره‌وار و تکرارشونده حرکت مى‌کند
.

به عنوان مثال ما در بلوغ از لحاظ جسمى تغییر مى‌کنیم، پسرها ریش و سبیل درمى‌آورند، صداى‌شان دورگه مى‌شود، در دخترها عادت ماهانه شروع مى‌شود و علایم ثانویه‌ى بلوغ در آن‌ها ظاهر مى‌شود. در دوران میان‌سالى نیز جسم‌مان تغییر مى‌کند، دندان‌ها و موهاى‌مان کم مى‌شوند و مى‌ریزد، صورت‌مان خط برمى‌دارد و چروک مى‌خورد و
...

یعنى در این دو مقطع، مثل این‌که جلد عوض کنیم، بدن‌مان تغییر مى‌کند. با این تفاوت که تغییرات بلوغ ، خیلى مشخص‌تر است و ما با تجربه‌ى کم‌ترى با آن روبه‌رو مى‌شویم. در میان‌سالى براى مواجهه با این تغییرات کمى آماده‌تر هستیم و آن‌ها را راحت‌تر مى‌پذیریم
.

در این دو مقطع طرز فکر و احساسات‌مان هم تغییر مى‌کند، در نوجوانى روابط عاطفى‌اى را تجربه مى‌کنیم که اغلب شدید هستند. در قضاوت و عمل افراط و تفریط مى‌کنیم. امیدها و افکارهایى داریم که از نظر بزرگ‌ترها بلندپروازانه به‌نظر مى‌رسد. «وابستگى شدید عاطفى» که آن را «عشق» مى‌نامیم از پدیده‌هاى رایج مرحله‌ى بلوغ و یکى از علایم اختصاصى این دوره است. نحوه‌ى بروز دادن این عاطفه براى نوجوان مشکل‌ساز است و به رسم و سنت محیط بستگى دارد
.

اما در میان‌سالى معمولاً صبور و محافظه‌کار هستیم، افکار واقع‌گرایانه داریم، ممکن است عاشق شویم، اما عشقى که خیلى انتخاب‌شده و پایدار است
.

این تشابه‌ها و تفاوت‌ها در حلقه‌ى حیات کم نیستند. هر کدام از مقاطع سنى، و هر بخشى از حلقه، با بخش روبه‌روى خود، به‌نوعى رابطه دارد. به عنوان مثال توانایى‌هاى ما در قطب شمال حلقهْ حداقل، و در قطب جنوب، حداکثر است؛ وابستگى عاطفى و احتیاج به خانواده در قطب شمال زیاد و در قطب جنوب کم است و...

 

 

حلقه‌ى حیات چه خصوصیاتى دارد؟
بخش‌هاى مختلف حلقه‌ى حیات یا به هم شبیه هستند یا در نقطه‌ى مقابل هم قرار دارند. به عنوان مثال در بالاى حلقه تولد و مرگ قرار دارند که به هم شباهت دارند. هردو حرکتى هستند بین دو حالتى که در یکى، دیگران از وجود ما آگاهى دارند و در دیگرى ندارند؛ که آن را به درست یا غلط «هستى» و «نیستى» مى‌نامیم. ما در بخش زیادى از ابتداى حلقه زنده هستیم اما نمى‌دانیم که زنده‌ایم
.

مسیر زندگى شبیه پلکان مارپیچى است که هم به سمت جلو حرکت دارد، هم به سمت بالا
.

در قطب شمال حلقه - یعنى در دوران نوزادى و پیرى - آسیب‌پذیرهستیم و به طبَع آن احتمال خطر براى‌مان زیاد است. ما در بخش ابتدایى حلقه، به حمایت و مراقبت اطرافیان نیاز داریم، و اگر نیازهاى اصلى ما برآورده نشود (که مسئول اصلى برآورده کردن این نیازها، مادر - به‌عنوان عامل اصلى ایجادکننده‌ى اعتماد در نوزاد - است) آتیه‌ى زندگى ما احتمالاً به خطر مى‌افتد
.

در انتها، با این معرفی اجمالی ، تصویر حلقه ی حیات که در کتاب حلقه ی حیات ، نوشته ی محمدولی سهامی آورده شده است را مورد بررسی قرار می دهیم :

 
roholla بازدید : 115 دوشنبه 1392/10/09 نظرات (0)
لوکس‌ترین خودروهای جهان در قالب ماشین پلیس

"امارات متحده عربی" با بکارگیری خودروهایی لوکس و رویایی ( که برای خرید برخی از این خودروها شاید یک سال باید در صف انتظار تحویل آن به سر برد)، آن هم نه در هتل‌ها بلکه در خیابان‌های شهر و در اختیار پلیس !تعجب همگان را برانگیخته است.

به گزارش پارسینه، برخی این عمل پلیس دبی را یک امر تبلیغاتی برای جذب گردشگر بیشتر و برخی آنرا مقابله با خودروهایی می‌دانند که کمتر اتومبیلی در دنیا به گردپای آن‌ها می‌رسد و کم و بیش در حال تردد در همه جای این شهر هستند. این مجموعه‌ کم‌نظیر در کمتر جایی می‌توان این همه خودروی خاص و گران قیمت را یکجا مشاهده نمود. برخی از این خودروها عبارتند از: مرسدس کلاس G با تیونینگ برابوس، مرسدس بنز SLS AMG/ مرسدس بنز SL63AMGBMW6 Series،استون مارتین ONE-77.


 

آئودی R8-V10 ،شورولت کامارو SS،فورد موستانگ GT500،نیسان GT-R،لامبورگینی Aventador،فراری FF ، بنتلی کانتیننتال GTو در نهایت بوگاتی ویرون که در حال پیوستن به این جمع بزرگ می باشد .برای پلیس دبی که با چنین کلکسیونی به مبارزه با تهبکاران و متخلفین می‌پردازد و مهمتر از آن توجه توریست‌ها و گردشگران را به خود معطوف می‌نماید.
مهدی بازدید : 98 یکشنبه 1392/10/08 نظرات (0)

با گشتی در بازار و اماکن عمومی میتوان خیل عظیمی از پسران آرایش کرده را دید، پسرانی با ابروهای باریک، گونه های سرخ، موهای بافته شده و رنگ کرده و لباسی با یقه باز مانند دوشیزگان دم بخت در شهر خودنمایی میکنند.

بقیه در ادامه مطلب....

درباره ما
سی خنده بزرگترین پورتال جامع شامل سرگرمی ، نرم افزار ، بازی ، تم ، پزشکی و سلامت ، آموزشی ، خبری ، روانشناسی، زناشویی، مد ، دکوراسیون، آشپزی ، آهنگ ، کتاب ، عکس ، سبک زندگی و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 906
  • کل نظرات : 304
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 7582
  • آی پی امروز : 187
  • آی پی دیروز : 158
  • بازدید امروز : 306
  • باردید دیروز : 377
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,610
  • بازدید ماه : 1,610
  • بازدید سال : 45,734
  • بازدید کلی : 1,954,968
  • کدهای اختصاصی